5 tärkeintä syytä arvostelujen ja suosittelujen hankkimiseen
Nykypäivänä yritykseltä kuin yritykseltä vaaditaan läsnäoloa verkossa. Mitä teet kun tarvitset tietoa tuotteesta tai palvelusta?
Todennäköisesti teet Google-haun ja katsot mitä tietoa löytyy.
Tutkimusten mukaan näin tekevät kaikki muutkin:
93,4% asiakkaista sanoo lukevansa muiden asiakkaiden arvostelut ennen ostopäätöksen tekemistä.
85% kuluttajista lukee arvosteluja yrityksistä ja perustaa luottamuksensa niiden varaan
92% kuluttajista ympäri maailmaa luottaa suosituksiin enemmän muihin mainonnan muotoihin
Arvosteluilla on siis erittäin suuri merkitys ostopäätökseen. Lisäksi arvostelut auttavat antamaan yrityksestäsi luotettavan mielikuvan. Ne voivat myös auttaa hankkimaan lisää asiakkaita. Mikä parasta, kaikki tämä tapahtuu ilman kalliita markkinointipanostuksia.
Summa summarum: Arvosteluita hyödyntämällä saat enemmän tuloksia pienemmällä vaivalla!
Katso syyt arvostelujen ja suositusten hankkimiseen
Olemme koonneet tähän artikkeliin 5 tärkeintä tapaa, joilla arvostelut helpottavat myyntiäsi ja markkinointiasi. Artikkelin lopusta löydät lisäksi helpot keinot arvosteluiden hankkimiseen ja hyödyntämiseen.
Jos et halua käyttää itse aikaa arvostelujen ja suositusten kuntoon laittamiseen, mutta ymmärrät niiden arvon, voit teettää työn meillä.
1. Rakenna luottamusta – Myy enemmän, myy helpommin
Asiakkaiden jättämät arvostelut auttavat uusia, potentiaalisia asiakkaitasi tekemään ostopäätöksen. Arvostelut tarjoavat tietoa yrityksesi tuotteista, palveluista ja asiakaspalvelusta – siitä uskottavimmasta, eli nykyisten asiakkaidesi näkökulmasta.
Arvostelut toimivatkin “sosiaalisena todisteena” yrityksesi laadusta ja luotettavuudesta. Potentiaaliset asiakkaasi luottavat enemmän muiden asiakkaiden omakohtaisiin kokemuksiin kuin yrityksen markkinointiviesteihin.
Tuotteistasi tai palveluistasi kiinnostuneet henkilöt voivat lukea muiden asiakkaiden tarinoita ja samaistua niihin. Muiden asiakkaiden aidot kertomukset palvelun laadusta rohkaisevat uusia asiakkaita asioimaan kanssasi.
2. Paranna asiakasuskollisuutta – Saa asiakkaasi palaamaan
Uusien asiakkaiden hankinnan lisäksi positiiviset arvostelut myös sitouttavat asiakkaita yritykseesi. Kun asiakkaasi jakavat hyviä kokemuksiaan ja suosittelevat yritystäsi, se luo positiivista suusanallista markkinointia.
Kun asiakkaat mainostavat tällä tavoin palveluasi, se kertoo kyvystäsi täyttää asiakkaiden tarpeet ja odotukset. Tämä vahvistaa luottamusta yritystäsi kohtaan ja lisää asiakkaiden mielenkiintoa pysyä asiakkaana jatkossakin.
Lisäksi arvostelut voivat auttaa luomaan tunnesiteen asiakkaiden ja yrityksesi välille. Tunneside on vahva, eli se lisää asiakkaiden sitoutumista.
3. Näy Googlessa – parempi hakukonenäkyvyys arvosteluilla
Google arvostaa asiakasarvioita ja ottaa ne huomioon hakutuloksissa. Näin on etenkin haettaessa paikallisia palveluita, tai kun haku tehdään Google kartoissa.
Positiiviset arvostelut ja korkea arvosana voivat nostaa yrityksesi sijoitusta hakutuloksissa, mikä lisää näkyvyyttä ja houkuttelee enemmän kävijöitä verkkosivustoillesi.
Yrityksillä, joilla on runsaasti positiivisia arvosteluja, on paremmat mahdollisuudet sijoittua korkeammalle hakutuloksissa.
Näin arvostelut auttavat hakukoneoptimoinnissa:
● Lisää näkyvyyttä hakutuloksissa: Asiakasarvostelut näkyvät usein hakutuloksissa, erityisesti kun käytetään paikallista hakua. Positiiviset arvostelut voivat houkutella käyttäjiä katsomaan yrityksesi verkkosivuja.
● Lisää sisältöä ja avainsanoja: Asiakkaiden kirjoittamat arvostelut ovat sisältöä verkkosivuillesi. Arvostelut sisältävät usein luonnollisesti avainsanoja ja ilmaisuja, joita potentiaaliset asiakkaat käyttävät hakiessaan tietoa tuotteista tai palveluista.
● Parempi käyttäjäkokemus: Googlen haussa menestyvät yritykset, joiden sivuilla vietetään aikaa – tähän auttavat arvostelut. Arvosteluiden lukemiseen kuluu aikaa, mutta se myös antaa käyttäjille lisätietoa yrityksestä ja tarjotuista tuotteista tai palveluista. Tämä auttaa käyttäjiä tekemään parempia päätöksiä ja luo positiivisen käyttäjäkokemuksen.
4. Ymmärrä asiakkaidesi tarpeet: Parempi asiakaskokemus – parempi tulos
Arvostelut, niin positiiviset kuin negatiivisetkin, voivat auttaa yritystäsi parantamaan nykyisiä palveluja, tuotteita ja prosesseja. Palautteen lukeminen auttaa ymmärtämään paremmin asiakkaiden tarpeita ja toiveita, sekä vastaamaan niihin nyt ja tulevaisuudessa.
Myös negatiiviset arvostelut ovat tärkeitä. Niiden pohjalta voidaan tunnistaa heikkouksia ja kehittää niitä tulevaisuuden vahvuuksiksi.
Palautteeseen on kuitenkin tärkeää reagoida: Onnistunut asiakaspalauteprosessi auttaa yritystäsi rakentamaan vahvempia suhteita asiakkaisiin ja parantamaan toimintaa jatkuvasti. Palautteeseen vastaaminen osoittaa, että yrityksesi kuuntelee ja arvostaa asiakkaita.
5. Erotu kilpailijoistasi – arvostelut todistavat erinomaisuutesi
Arvostelut voivat erottaa yrityksesi kilpailijoista: Asiakkaidesi jättämät arvostelut voivat houkutella uusia asiakkaita valitsemaan juuri sinun yrityksesi kilpailijoiden sijaan.
Arvostelut toimivat sosiaalisena todisteena yrityksesi palvelun laadusta, luotettavuudesta ja asiakastyytyväisyydestä. Positiiviset arvostelut vahvistavat yrityksesi mainetta ja houkuttelevat potentiaalisia asiakkaita valitsemaan juuri sinut.
Asiakkaiden kirjoittamat kokemukset auttavat suosittelemaan yritystäsi ja sen tuotteita tai palveluita muille. Kun asiakkaat jakavat positiivisia kokemuksiaan ja menestystarinoitaan, he voivat vaikuttaa muiden ihmisten päätöksiin ja houkutella uusia asiakkaita juuri sinun palveluiden pariin.
Autamme arvostelujen ja suositusten hankkimisessa
Haluatko artikkelissa kerrotut hyödyt, mutta sinulla ei ole aikaa tai et tiedä mistä aloittaa?
Asiantunteva tiimimme voi hoitaa asian puolestasi.
Ota yhteyttä
Suunnitellaan yhdessä sinulle paras ratkaisu.
Arvostelut ja suosittelu tiivistettynä
Arvosteluilla on erittäin suuri merkitys ostopäätökseen.
Arvostelut ja suosittelut antavat yrityksestäsi luotettavan kuvan. Ne auttavat hankkimaan lisää asiakkaita. Mikä parasta, kaikki tämä tapahtuu ilman kalliita markkinointipanostuksia.
Summa summarum: Arvosteluita hyödyntämällä saat enemmän tuloksia pienemmällä vaivalla!
Asiakkaiden arvostelut ovat pitäviä todisteita siitä, että olet täyttänyt asiakkaiden tarpeet ja tarjonnut erinomaista palvelua.
Arvostelut ja asiakastarinat ovat tehokas tapa rakentaa luottamusta, vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat ja erottua kilpailijoista.
Arvostelut antavat äänen tyytyväisille asiakkaille ja auttavat muita potentiaalisia asiakkaita tunnistamaan samankaltaiset tarpeet ja hyödyt – sekä rohkaistumaan kokeilemaan juuri sinun palveluitasi.
Näin Digiomaa suositellaan
Merkittäviä parannuksia uusilla sivuilla
Vanhat Kaarlonkadun huollon sivut löytyivät heikosti Googlesta, eikä ne toimineet hyvin mobiilina. Sivuston tekniikka, ulkoasu ja sisältö alkoi olla vanhentunutta, eikä vanhojen sivujen päivitys ollut helppoa. Vanhentuneet sivut eivät antaneet meidän palveluista oikeaa kuvaa, kertoo Kaarlonkadun huollon toimitusjohtaja Arto Jauhiainen lähtötilanteesta.
Hakutuloksissa 5. sivulta ensimmäiselle
Ennen sivustomme löytyi tärkeimmillä hakusanoilla Googlessa vasta viidennellä sivulla, kun ne nyt löytyvät heti 1. sivulta. Sivusto toimii nyt hienosti myös mobiililaitteilla. Se on sisältöä ja ulkoasua myöten taas tässä ajassa ja kuvastaa palvelumme tasoa, kuvailee Arto Jauhiainen onnistunutta muutosta.
Suosittelemme
Suosittelemme sivustojen uudistamiseen Mobiconin ja Digioman palveluja muillekin.
Toimitusjohtaja Arto Jauhiainen